Journalisterne og Forbrugerombudsmanden er på vagt - det samme er forbrugerne.
Indenfor de seneste år er flere og flere virksomheder blevet taget i green washing, som er, når man i sin markedsføring bruger flotte ord for at få en vare til at fremstå mere grøn eller bæredygtig, end den egentlig er, for at få kunderne til at købe mere.
I dette afsnit gennemgår vi reglerne for, hvad du skal gøre for at undgå at havne på forsiden af landets store aviser grundet green washing. Men vi spørger også de to gæster om de stramme og komplicerede regler ikke også er et problem, hvis virksomheder føler sig nødsaget til at underkommunikere deres grønne indsats - ganske enkelt fordi man er nervøs for, om Forbrugerombudsmanden lægger sag an mod en. Det og meget mere får du svar på i dette afsnit af Den grønne omstilling.
Gæster:
Maja Sønderskov Pedersen, uddannet cand. mag. i dansk og kulturforståelse samt bæredygtighedskommunikationsentusiast, formidler, historiefortæller og projektleder by heart ved Alkymedia
Susanne Kabel, bæredygtighedsjournalist ved AKKC og ansvarlig for kommunikation omkring NBE og tidligere pressechef ved AKKC gennem 15 år.